Jak má vypadat logo?

dot_decor.png
Návrh loga, design, koncept

Jak má vypadat vypadat logo je pravděpodobně první otázka, která vás napadne v případě, že byste Vaší činnosti nebo podnikání chtěli dát nějakou tvář. Odpovědí je hned několik – začneme vlastnostmi, jaké logo rozhodně mít nemá:

  • fádní
  • obvyklé koncepty a klišé
  • příliš komplikované
  • závislé na velikosti (nečitelné, pokud jej zmenšíme) a barvách (použití nevhodných barev, které omezují užití loga)

a naopak – vlastnosti u loga žádoucí jsou:

  • originalita, jedinečnost
  • zapamatovatelnost
  • jednoduchost
  • univerzální použitelnost
  • logo má, neprvoplánovitě, komunikovat příběh, který stojí za značkou

Design loga

Design loga vždy představuje unikátní výzvu pro grafiky, protože se po nich při jeho návrhu žádá konceptualizace příběhu značky, která za logem stojí. Jedná se tedy o velmi křehkou záležitost, která vyžaduje pečlivou přípravu a strategii. Mimo jiné musíte vzít v úvahu to, kde všude hodláte logo použít – zde je jeden příklad za všechny:

Pro výrobce obuvi například nebudeme navrhovat do loga obrázek obuvi, protože by logo vypadalo divně, pokud by se objevilo na obuvi – když se na botu podívám, už vidím, že je to bota a nepotřebuji to ještě zdůrazňovat použitím obrázku boty. I z tohoto důvodu používají výrobci obuvy symboly, které zobrazují jiné vlastnosti nebo věci, než boty. Například Nike má v logu obrázek, který symbolizuje rychlost v kombinaci s došlapem, Adidas využívá obdobný motiv, atd. Naopak v případě prodejce obuvi, který nabízí obuv spousty značek a provedení, můžeme s klidným svědomím logo s motivem obuvy, stopy, apod. použít.

Při designování každého nového loga si v první řadě musíme odpovědět na tři otázky:

  • Kde a jakým způsobem chceme logo použít?
  • Jaká je cílová skupina, kdo se bude na logo dívat?
  • Jaké poselství má logo této cílové skupině nést?

Znáte-li odpověď na tyto tři dotazy, je to dobrý začátek. Ta největší práce nás ale teprve čeká.

Vytvoření loga – realizace

Při tvorbě nového loga od vás budu vyžadovat, předtím, než se pustím do práce  odpověď na sedm dotazů, týkajícíh se vašich služeb, činnosti, společnosti, cílové skupiny, motta atd., což mi umožní lépe se vcítit do vašeho podnikání nebo činnosti a připravit vám takové logo, které splní svůj účel, bude unikátní a bude vás důstojně rezprezentovat a plnit účel, pro který bylo stvořeno.

Na konci tohoto procesu budete mít k dispozici tři odlišné návrhy v různých barevných provedeních, ze kterých si budete moci vybrat. 

Sdílejte tento článek!