Jak by mělo vypadat logo?

  • 0
Návrh loga, design, koncept

Jak by mělo vypadat logo?

Kategorie:Blog

Jak by mělo vypadat logo je pravděpodobně první otázka, která vás napadne v případě, že byste Vaší činnosti nebo podnikání chtěli dát nějakou tvář. Odpovědí je hned několik – začneme tím, co by

logo rozhodně být nemělo:

  • fádní
  • obvyklé koncepty a klišé
  • příliš komplikované
  • závislé na velikosti (nečitelné, pokud jej zmenšíme) a barvách (použití nevhodných barev, které omezují užití loga)

a naopak – jaká kritéria by splňovat mělo:

  • originalitu, jedinečnost
  • zapamatovatelnost
  • jednoduchost
  • univerzální použitelnost
  • mělo by komunikovat příběh, který stojí za značkou

Design

Design loga vždy představuje unikátní výzvu pro grafiky, protože se po nich při jeho návrhu žádá konceptualizace příběhu značky, která za logem stojí. Jedná se tedy o velmi křehkou záležitost, která vyžaduje pečlivou přípravu a strategii. Mimo jiné je například potřeba vzít v úvahu to, kde všude hodláme logo použít – zde je jeden příklad za všechny:

Pro výrobce obuvi například nebudeme navrhovat do loga obrázek obuvi, protože by logo vypadalo divně, pokud by se objevilo na obuvi – když se na botu podívám, už vidím, že je to bota a nepotřebuji to ještě zdůrazňovat použitím obrázku boty. I z tohoto důvodu používají výrobci obuvy symboly, které zobrazují jiné vlastnosti nebo věci, než boty. Například Nike má v logu obrázek, který symbolizuje rychlost v kombinaci s došlapem, Adidas využívá obdobný motiv, atd. Naopak v případě prodejce obuvi, který nabízí obuv spousty značek a provedení, můžeme s klidným svědomím logo s motivem obuvy, stopy, apod. použít.

U každého nového loga si v první řadě musíme odpovědět na tři otázky:

  • Kde a jakým způsobem bude logo použito?
  • Jaká je cílová skupina, pro kterou je logo určeno?
  • Jaké poselství má logo komunikovat této cílové skupině?

Znáte-li odpověď na tyto tři dotazy, je to dobrý začátek. Ta největší práce nás ale teprve čeká.

Realizace

Při tvorbě nového loga od vás budu vyžadovat, předtím, než se pustím do práce  odpověď na sedm dotazů, týkajícíh se vašich služeb, činnosti, společnosti, cílové skupiny, motta atd., což mi umožní lépe se vcítit do vašeho podnikání nebo činnosti a připravit vám takové logo, které splní svůj účel, bude unikátní a bude vás důstojně rezprezentovat a plnit účel, pro který bylo stvořeno.

Na konci tohoto procesu budete mít k dispozici tři odlišné návrhy v různých barevných provedeních, ze kterých si budete moci vybrat. Po úhradě zbývající částky vám zašlu kompletní podklady v různých formátech tak, abyste je mohli použít pro libovolný účel.

 

Mám zájem o převod loga nebo jeho vytvoření